September-2015.reismee.nl

Redelijk weer in Philadelphia

Vandaag is het een belangrijke dag, wij gaan voor het eerst een Facebook vriendin van Sylvette ontmoeten. Zij hebben elkaar "gevonden" via de site van Sylvette over Dali.

Wij hadden afgesproken in het Philadelphis Museum Of Art. Cherrie was keurig op tijd dus we konden de visite aan het museum snel beginnen. Het gaat te ver om hier weer een resume te geven van alles wat we gezien hebben, maar ik kan je vertellen, dat dit museum een voor ons onverwachte collectie topwerken in huis heeft. Het was dus ook geen straf daar tot vijf uur rond te lopen. Wel hebben we een lichte lunch genomen in het restaurant, maar dat was dan ook alles, de rest van de tijd hebben we de werken van alle bekende bekeken.

Het museum heeft ook een afdeling met hele delen van een Frans Chateau, steen voor steen, plank voor plank overgebracht en weer in elkaar gezet. Schitterend.

om vijf uur zijn we naar een lounche gereden in een van de wolkenkrabbers daar. Waar we deze nieuwe vriendschap gevierd hebben.

Op de terugweg naar het Hotel hebben we bij Wawa wat salade en een kipfilet (gegrild) gekocht, ons diner voor deze dag.

Dus terug in het Hotel hebben we het diner samengesteld: vooraf wat chips met een kaasdip, vervolgens saldae met een kipfiletje.... daarna een stuk kaas en een chocalaatje toe. Dit alles begeleid met een heerlijke Chianti. Nou, niet gek toch voor een "camping" diner?

Anneke

Wat hebben jullie weer veel moois gezien, prachtige schilderijen in het museum en allebei een vriendin ontmoet.
En fijn dat het weer meevalt.
Nog een goede reis en goed weer wens ik beide met heel veel groetjes en Bisous .

Tiara Tours