September-2015.reismee.nl

Tweede dag Chicago

Donderdag. De zon stond alweer aan de hemel, wel met wat lichte wolkjes, maar gelukkig weer een dag in alleen maar een shirt....

Na het ontbijt weggereden, weer naar het centrum van Chicago. Nu geparkeerd onder de Bean. Het eerste wat we toen gedaan hebben is de Bean begroet en vervolgens naar het begin van Route 66 gaan zoeken. Volgens alle info op internet moest de beroemde paal in de Adams street staan. Dus wij op zoek naar de Adams Street. Gevonden op nog geen 300 m van de parking.

Ons volgende doel was de Navy Pier. Een pier in Lake Michigan, niet op palen zoals je snel zal denken, maar een landtong. In de jaren negentig helemaal gerestaureerd en voorzien van alle nodige zaken om het aantrekkelijk te maken voor het grote publiek. Nu zijn er dus restaurants, bars, gezellige terrasjes, een kindermuseum, een draaimolen een groot rad en een conferentie center. De pier is even wandelen, maar bij aankomst de moeite waard.

Op weg naar d pier viel ons de ongeloofelijke hoeveelheid appartements gebouwen op. De overheid is er zeker in geslaagd om de mensen weer de stad in te trekken. Prachtige nieuwe gebouwen met honderden woningen, met alle voorzieningen. Je zou er zo maar kunnen wennen.

De pier is ongeveer een kilometer lang. Met dit mooie weer was het heerlijk daar te wandelen en op de punt even te zitten. De lunch hebben we daar gebruikt. Wij zijn toen langs de over van de rivier, die dwars door de stad loopt, terug gewandeld en op één van de vele gezellige terasjes langs de rivier nog een biertje gedronken.

Terug in de Loop, het centrum, eerst het beroemde Chicago Theater bezocht en bekeken.

Morgen gaan we Masja en haar familie bezoeken. Masja is de dochter van Koos en Tilly van Baarlen, je weet wel, mijn jeugdvriend! Zij is getrouwd met een Amerikaan, zij hebben een zoontje, Jason. Ja, je begrijpt, dan kan je niet met lege handen aankomen bij zo'n kid. Dus we moesten op zoek naar een speelgoedshop. Uiteindelijk bij Target gevonden wat we zochten.

Daarna terug gegaan naar de parking en de auto opgehaald om de "Goudkust" nog even te gaan bekijken in het noorden van de stad, daarna naar het hotel terug gereden en daar gedineerd.

Volgens de gezondheids app op mijn telefoon hebben we deze dag 15,6 km gelopen.

bas

wat hebben jullie een mooie reis groeten van ons

Tiara Tours