September-2015.reismee.nl

Chicago.... First day

Na het ontbijt zijn we richting het centrum gegaan. Het was na de spits, dus wij waren in 25 minuten in het hart van de stad. Wij vonden een parking aan de Washington street. Er was nog een plaats op het dak, de negende etage. Dus maar gelijk een foto gemaakt van de straat.

Het eerst zijn we weer naar het Milennium Park gewandeld, The Bean lag daar mooi in de zon. Het blijft een prachtig effect, elke minuut anders, ander licht....

Het park bestaat uit vier delen. Wij bekeken ze allemaal, één deel herbergt het Bukkingham fontein, een kopie van het Bukkingham fontein in Versailles, alleen niet kleiner maar een keer groter. Ik heb er een filmpje van gemaakt. Als je dat wilt zien moet je het maar even laten weten.

Het centrum van Chicago bestaat uit twee delen; The Loop en The Magnificient Mile.

Na het Park zijn we de Loop ingegaan. Via de vele straten met hoge gebouwen, de één nog hoger of mooier dan de andere. Een heel ander beeld als in Detroit.

Het hoogste gebouw is de Wills tower, 443 m hoog. Het centrum is in feite een kopie van Manhattan, New York. Alleen kleiner. De lunch hebben we in één van de hamburger tenten Genuttigd. Vervolgens naar de Magnificient Mile, de Fift Ave van Chicago. Prachtige straat met alle winkels die nodig zijn in een dure omgeving. Aan het einde van deze straat is het John Hancock builing, de tweede hoogste toren van de stad. Daar hebben we op de 96e etage een biertje genomen. Een geweldig uitzicht over de stad vanaf een hoogte van 350 m.

Van boven zagen we een kerk, in stilte gelegen tussen al het stadse geweld. Terug beneden hebben we die eerst even bekeken. Daarna weer de mile terug gewandeld naar de Loop En de Subway genomen om de Loop van boven af te zien. De metro ligt hier overal boven de grond.

na die rit zijn we langzaam terug gewandeld naar de parking. Ik zeg maar niet wat we betalen moesten voor een dag....

Om even voor zeven uur stapten we het hotel weer binnen. Weer een geslaagde dag.

Tiara Tours